Dropshipping – jak sprzedawać w Internecie?
Internet to nieprzebrane źródło możliwości. Dziś niemal każdy może założyć własny e-sklep lub konto na Allegro i zarabiać. Co ważne, nie potrzeba do tego góry pieniędzy, własnego magazynu ani towaru na stanie. Nie trzeba też zajmować się pakowaniem i wysyłką. Jedyne, co trzeba robić, to obsługiwać system e-sklepu i skutecznie przyciągać klientów. Jak to możliwe? Dzięki innowacyjnemu systemowi dropshipping.
2015-12-16, 15:45

Dropshipping - sklep bez magazynu

Dropshipping to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą założyć własny biznes. System ten docenią przede wszystkim osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz małe i średnie firmy.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to nowoczesna forma współpracy sprzedawców i dostawców, dedykowana rynkowi e-commerce. W tym modelu logistycznym sprzedaż odbywa się poprzez e-sklep lub platformę aukcyjną, ale magazynowanie produktów oraz realizacja dostaw do klienta docelowego pozostają po stronie dostawcy, którym najczęściej jest hurtownia, importer lub producent.

Rozwijaj markę i zarabiaj

Jak wyjaśnia Sławomir Estkowski, właściciel Fideli Sp. z o.o.: Idea dropshippingu umożliwia sprzedawcy skoncentrowanie się na tym, co jest naprawdę ważne w jego biznesie. Scedowanie części zadań na dostawcę pozwala oszczędzić czas i obniżyć koszty prowadzenia działalność oraz uzyskać większe dochody.

Niczego nie musisz, wszystko możesz

Sprzedawca współpracujący z dostawcą na zasadzie dropshippingu nie musi:

  • mieć dużych pieniędzy „na start” – jedyne ponoszone koszty to te związane z zakupem domeny i hostingu dla e-sklepu lub zaprojektowaniem szablonu dla konta sprzedawcy na Allegro;
  • posiadać lokalu stacjonarnego, np. sklepu czy magazynu – utrzymanie lokali i magazynów należy do dostawcy. Dzięki temu, świetnie prosperującą i przynoszącą zyski firmę można prowadzić nawet z domu. Ponieważ sprzedawca nie potrzebuje dodatkowego lokalu, odchodzi też zużycie wody, prądu czy ogrzewania, co znacznie obniża koszty prowadzenia działalności;
  • tworzyć oferty sprzedażowej na własną rękę – dostawca udostępnia pełną bazę dobrze sprzedających się produktów, które można liczyć w setkach, a nawet tysiącach. Tylko od sprzedawcy zależy, jak wiele z nich chce on oferować swoim klientom, a wiadomo, że bogata oferta i towar w atrakcyjnej cenie potrafią bardzo skutecznie przyciągnąć nabywców;
  • kupować produktów na zapas i zamrażać w nich posiadanych środków finansowych – produkty u dostawcy zamawia się dopiero wtedy, kiedy klient złoży na nie zamówienie w e-sklepie sprzedawcy;
  • magazynować produktów na stanie i prowadzić ich ewidencji – sprzedawca nie posiada towarów fizycznie na stanie, więc takie zadania go nie obowiązują;
  • zajmować się pakowaniem i wysyłką towarów – zamówione w e-sklepie czy na Allegro produkty dostawca pakuje i wysyła bezpośrednio na adres klienta sprzedawcy – to niesamowita wygoda oraz oszczędność czasu i pieniędzy, na co składa się także brak konieczności poszukiwania firmy transportowej i dostawcy opakowań na własną rękę;
  • zatrudniać wielu pracowników – ponieważ odchodzi lwia część zadań związanych z obsługą klientów e-sklepu, można go prowadzić nawet w pojedynkę. Niepotrzebni są magazynierzy, kierowcy, księgowi i wielu innych specjalistów, jakich trzeba by zatrudniać w tradycyjnym sklepie.

Jak widać, prowadzenie sprzedaży w ramach dropshippingu jest wygodne, tanie i dochodowe. Zadaniem sprzedawcy jest pozyskiwanie klientów, prowadzenie działań marketingowych i zarabianie (sprzedawca osiąga zysk ze sprzedaży w postaci marży narzuconej na oferowane przez siebie produkty).

Tę formę sprzedaży szczególnie polecam osobom dopiero rozpoczynającym handel online. Niewielkim kosztem można zbadać rynek oraz siebie i swoja firmę. Jeśli się nie uda, straty będą niewielkie, a jeśli się uda – z czasem można poszerzyć ofertę o produkty z własnego magazynu i rozwinąć biznes – tłumaczy Sławomir Estkowski i dodaje: Naszych partnerów można podzielić na dwie grupy – pierwsza z nich to partnerzy, którzy w trakcie współpracy zaczęli stopniowo rozwijać się w duże i znane na rynku marki; druga grupa to duże, już znane firmy, które poszerzają swoją ofertę i tworzą kolejne serwisy produktowe (e-sklepy), a obsługę zamówień zlecają firmom takim jak Fideli Sp. z o.o..

Jak zacząć?

Od pomysłu na własny biznes do zarabiania wystarczy zaledwie kilka kroków. Przede wszystkim trzeba mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą.

Kolejnym etapem jest znalezienie dostawcy (hurtowni), który oferuje współpracę w systemie dropshipping oraz produkty, jakie sprzedawca chce udostępniać w swoim e-sklepie czy poprzez konto Allegro. I często tutaj zaczynają się „schody”. Korzyści z dropshippingu, wygoda, zarobek – wszystko to brzmi naprawdę świetnie, ale, jak wskazuje Sławomir Estkowski, kluczowym warunkiem osiągnięcia sukcesu jest nawiązanie współpracy dropshippingowej z solidnym i sprawdzonym partnerem (dostawcą), dającym pełne poczucie bezpieczeństwa. Brzmi to logicznie, ale chodzi tu o aspekt, na który wielu początkujących biznesmenów niestety nie zwraca uwagi. Otóż w dropshippingu sprzedawca, przekazując zamówienie do realizacji przez dostawcę, traci nad nim kontrolę i nie ma pewności co do tego, że na pewno zostanie ono zrealizowane w zakładanym czasie. Może to rodzić poważne problemy i wpływać na negatywny wizerunek sprzedawcy. Natomiast współpracując z wiarygodnym kontrahentem (dostawcą), sprzedawca nie musi obawiać się o stałą dostępność produktów i jakość obsługi ze strony dostawcy, a także może być pewien, że zamówiony towar bez przeszkód dotrze do klienta docelowego.

Obecnie współpracujemy z wieloma partnerami, którzy swoją przygodę z e-commerce zaczynali w taki właśnie sposób – na zasadzie dropshippingu, a teraz mają spore, prężnie działające firmy. Jednym z czynników ich sukcesu jest fakt, że zdecydowali się na współpracę z doświadczonym, rzetelnym dostawcą  – dodaje z uśmiechem Estkowski.

Zacznij sprzedawać we współpracy z jedną z hurtowni dropshippingowych:

Po znalezieniu odpowiedniego dostawcy wystarczy podpisać z nim umowę o współpracy. Współcześnie zadanie to często sprowadza się do zarejestrowania się w internetowym systemie sprzedaży dostawcy i przesłania poprzez e-formularz dokumentów rejestracyjnych firmy. Po aktywacji konta sprzedawcy zyskuje się dostęp do bazy produktów w cenach hurtowych. Następnie wystarczy pobrać produkty wraz z ich opisami i zdjęciami do własnego e-sklepu, narzucić swoją marżę i gotowe – można rozpocząć sprzedaż.

Jak odbywa się sprzedaż i płatności?

Niezwykle prosto. Najpierw klient składa zamówienie w e-sklepie lub na koncie Allegro sprzedawcy. Kolejny krok polega na tym, że sprzedawca przygotowuje dokument zamówienia i wysyła go do swojego dostawcy. Etap ten może wyglądać różnie u poszczególnych dostawców.

W serwisach sprzedażowych Fideli Sp. z o.o. partnerzy otrzymują narzędzia, które maksymalnie ułatwiają procesy składania zamówień. W przeciwieństwie do innych tego typu rozwiązań, u nas wybór produktów i złożenie zamówienia odbywa się automatycznie. Partner wysyła zamówienie z panelu online w hurtowni, dzięki czemu nie musi go drugi raz pisać i przesyłać – mówi Estkowski.

Dostawca przygotowuje zamówiony towar, pakuje go i wysyła na adres klienta sprzedawcy. Klient otrzymuje powiadomienia o numerze i statusie przesyłki na podany adres e-mail. Dostawca nie dołącza do przesyłki paragonu ani faktury – klient musi je otrzymać od sprzedawcy (dokumenty te mogą być generowane online z poziomu e-sklepu lub przesyłane na wskazany adres e-mail klienta). Dostawca wystawia sprzedawcy fakturę, którą ten musi opłacić.

Miło, lekko i przyjemnie

Decydując się na dropshipping, właściciel e-sklepu może przeznaczyć pieniądze na rozwój firmy, działania reklamowe czy innowacyjne inwestycje, a nie na wynajem magazynu, logistykę czy inne wydatki, bez których doskonale może się obejść. W ten sposób oszczędza się cenny czas oraz pieniądze, a prowadzenie firmy staje się prawdziwą przyjemnością – mówi Sławomir Estkowski, z którego firmą Fideli Sp. z o.o. w ten właśnie sposób współpracują już dziesiątki mikro, małych i średnich firm z całej Polski.

KONTAKT / AUTOR
Sławomir Estkowski
693 713 987
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.